A goal is a dream with a deadline.

2012-12-18 @ 00:26:00
"Mini. ålder 21 år, max 175cm" 
 
En klassisk text som kan stå när man kollar runt vad för regler som gäller vissa jobb. Saker som kanske skrämmer bort vissa då de är ex. 1cm för långa eller ett år för unga, det höll på att göra det för mig med. Tills jag börja tänka på ett helt annat sätt, det värsta som kan hända den dagen man söker är att man får ett nej pga. åldern, då har man i alla fall försökt och visat sitt intresse och får helt enkelt fortsätta söka tills man är i rätt ålder, alternativt bevisa att man är kapabel till att göra en viss sak trots att ålder inte är inne osv. Man måste våga chansa för att vinna det gäller allt! 
 
Kom igen tjejer(och killar för den delen), hur många gånger har ni inte gått och prata om ni vill göra något och inte vågat pga. att ni varit rädda för att få ett nej? Mest troligt sjukt många gånger, jag är själv en av dom som backar av då och då när det gäller att ta första steget men har insett att man  måste våga chansa för att vinna. Jag har sju månader kvar i skolan, sen kommer jag förr eller senare sticka utomlands. Jag vet att det finns folk som försöker hålla mig kvar i sverige men det kommer jag skita i totalt den dagen jag sticker! Kommer mest troligt vara både livrädd och överlycklig den dagen jag sticker med, men vaffan, man kan alltid ex. flyga hem om det skulle gå åt helvete. Varför skulle det gå åt helvete? Bara att satsa!
 
Denna terminen har jag haft den sämsta inställningen någonsin till skolan, stressad och allmänt deppig, ledig första veckan och redan där började jag komma efter. Istället för att lägga på ett jävla kol och jobba på sket jag i det och blev rädd för att inte få de betygen jag ville ha, bakslag som resulterade i att jag släppte allt och började gräva min egen grav. Nu står jag här som ett fån och vet om att jag måste kämpa som en idiot för att fylla igen den där graven och försöka dölja "min egen grav". Shit happens och gjort är gjort, det är nu det är dags att börja kämpa, ta mig från "noll" till toppen igen. Vill man så kan man, utan en vilja går saker käpp rätt åt helvete, så är det bara. Tänk på det nästa gång ni säger, "jag tar det imorgon", morgondagen kommer försent när ni tänker så. Kämpa på allt ni har istället så kommer ni stå som vinnare sen, det tänker jag göra. Låt inte era drömmar bara vara en dröm, gör den eller dom till verklighet. Det lär vara en tuff väg att gå men kom igen, vill man något av hela sitt hjärta så går det . :)
Puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback