Tufft beslut.

2011-10-27 @ 12:28:02
Efter många om och men så är nu min ridhjälm och mina stövlar lagda på hyllan. Funkar inte att rida överhuvudtaget för mig längre vilket är otroligt tråkigt och ledsamt för mig då ridning och träning har varit mitt liv sen jag föddes. Att ha en kropp som skriker nej och ett huvud som säger jag vill och kan göra det är inte alls roligt. Igår tog jag det beslutet efter att ha övervägt det länge. Har som sagt kvar Samantha men hon är till salu och kommer stå kvar hos hon som har henne nu tills hon blir såld till rätt person. Ingen stress att få henne såld, hon har det superbra nu och kommer fortsätta tränas och tävlas.

Har även ändrat från hästhållning till naturvetenskap nu så kommer inte rida i skolan längre i heller. Därav nya och fler kurser i skolan som jag skrev om igår. Känns väldigt sent att byta till nv efter halva gymnasietiden men efter många möte osv är det äntligen klart att jag får läsa det. Mycket tackvare bra lärare och en rektor som tror på mig, guldvärda när det väl gäller. Därför jag pluggar så pass mycket som jag gör nu då jag har ca 1½ termin på mig att läsa MaC och lite andra kurser med men det ska gå då jag kommer få läsa det undertiden de andra rider så inga korta dagar för mig längre men finner inte någon mening att gå till 12 varje dag och inte få göra det jag vill. Mitt mål efter skolan är att läsa antingen till civilekonom eller jurist så känns riktigt skönt att läsa kurser som passar mig bättre än dom jag har läst innan. Så det finns både positiva och negativa sidor med att lägga ner ridningen.



En sak är i alla fall säker och det är att ridningen inte kommer försvinna helt ur mitt liv, det är mitt liv. Dock kommer det vara något jag gör när jag känner för det och känner att jag klarar av det men ryttare på heltid lär jag inte bli på ett bra tag. Får se vad som händer i framtiden, jag har mina mål även med ridningen och dom kommer att genomföras förr eller senare. Om ett år eller tio år återstår att se det får framtiden utvisa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback