There's no next time. It's now or never!

2012-01-31 @ 00:30:38
Känslan av att veta att man bare lever en gång och ska göra allt nu. Att ta vara på ens chanser och möjligheter att lyckas här i livet direkt när man får dem är ett måste. Man kan inte skjuta upp allt och ta det imorgon, för när morgondagen kommer säger man samma sak och saker och ting kommer aldrig bli gjort.

Jag är en sån person som med facit i hand låtit allt för många chanser rullat iväg och får verkligen kämpa för det jag vill uppnå idag. Oavsett om det handlar om känslor eller skola och jobb. Jag har låtit för många saker passerat genom mitt liv och sedan släppt det. Varför? Antagligen trott att "saker jag släpper kommer tillbaka om de är menade för mig". Så funkar det inte med allt, vissa saker har kommit tillbaka men alldeles för få av de jag släppt iväg.
Idag försöker jag verkligen ta vara på alla chanser jag får vilket ibland resulterar att man har väldigt mycket att bita, jag gillar det. Att få livet serverat på ett silverfat är något jag lärt mig att man inte får, i alla fall inte jag. Det jag vill måste jag uppnå, ingen annan, bara jag och eventuellt någon hjälpande hand på vägen ibland.

Nu eller aldrig. Välj själv!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback