Skit dag.

2010-09-27 @ 22:50:30
Denna dagen har varit ganska så hemsk och jobbig. Från den sekunden tills jag vaknade och kom fram till djursjukhuset fick jag stressa som en idiot och allt gick verkligen fel hela tiden. För er som inte känner mig kan jag väl säga att mitt humör på morgonen är inte det bästa och går inte saker som på räls sabbs i princip resten av dagen.

Jobbade ändå på som in i på djursjukhuset och fick ut lite av min negativa energi i takt med tempot jag jobbade i, tack och lov!  Hade faktiskt en ganska lugn dag där, klart där var mycket att göra men mest väldigt lätta och okomplicerade saker som inte krävde speciellt mycket energi. När jag sen väl kom till skolan så var det givetvis ett oförberett ma-prov , underbart! Eller inte.. Iofs så fick jag sluta en halvtimme tidigare pga det men vad hjälper det när man ändå inte hinner med tåget och kommer hem som vanligt ? När jag väl kom hem åkte jag ut till mitt lilla söta monster och pysslade med henne och fixde i stallet. Tur att det finns någon som verkligen uppskattar ens omtanke och mys i alla fall!

Undra vad jag hade gjort utan henne ? Vill nog faktiskt inte ens tänka på det. Hon är så mycket mer än bara en häst för mig. Tänk att jag har haft henne i 2 år om ca 3 veckor. Tiden bara rullar iväg, känns som att det var max ett år sen jag fick henne. Tiden går fort när man har roligt. Nu vill jag bara att hon ska bli frisk och komma igång igen men det lär nog tyvärr ett tag. Det finns ändå något positivt med att hon inte är helt bra och det är att vi bygger upp vårt band till varandra ännu mer.
Att se något positivt i det negativa är något jag oftast har väldigt svårt för med i detta fallet är det så självklart att jag inte hade kunnat missa det .

I övrigt så är väl min skalle mest kaos. Känslor som flyger runder och skapar tredje världskriget innanför mitt pannben och jag vet inte ens hur jag ska kunna reda ut min "lilla" känsloboll i huvudet och hjärtat. Svåra grejer det där som egentligen hade gått att göra så sjukt mycket enklare med lite självförtroende och mod. Och framför allt, lita på magkänsla och mig själv. Istället låter jag tiden utvisa hur alla saker och  ting blir men har ändå gjort upp lite för mig själv och tur är väl det ?! Nu måste jag sova så jag är lite piggare imorgon och hoppas på tt min värk har minskat lite.. Jävla kropp som inte vill som jag vill. Är det inte ryggen eller knäet så är det fan i mig hela kroppen. It sucks!



Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback