Många bollar i luften!

2010-05-11 @ 23:55:00

Ännu en gång har jag lyckats att glömma blogga! En väldigt lätt sak att glömma om man har fullt upp med det mesta.

Skolan börjar lida mot sitt slut och det märks. Denna och två veckor framåt är det väldigt mycket som ska lämnas in, göras klart och ännu fler prov! Stor svenska upg, geografi, ma-prov, nat. prov i fysik, musik inlämning, tyska-prov, eng, källkritisk historie upg osv.. Massor med andra ord.. Inte sådär lätt att hinna med det, hästen och livet utanför skolan och stallet.

På tal om hästen! Samantha börjar bli en riktigt hopphäst nu ju :) Hoppade henne i söndags och det gick finfint och idag fick hon ha ett ordentligt pass med bommar. Det känns som att det där med hoppningen börjar komma på rätt plats i huvudet både på mig och samantha, Övning ger färdighet. Efter 2 år utan hoppning är man ringrostig så det skriker om det, men börjar få in det i kroppen igen.. Tack och lov! Jag tänker inte bli en dressyrtant redan som 16 åring, det kan vänta tills jag är 50 istället :p Skämt och sido, visst jag har en häst som är väldigt fin i dressyren men nu inser jag att jag har saknat hoppningen väldigt mycket. Förhoppningsvis ska hon bli en bra häst i båda grenarna, kanske kan bli lite fälttävland framöver ;) Sorry mamma! aja, men nu ska vi ta en sak i taget :p Först och främst är det pay and ride på lördag, ska rida LB:2 denna gången :) Får se hur det går, bra hoppas jag men det där med snett igenom i galopp bjuder på en del språng i luften när hon vill byta galopp och hon inte får det. Men som sagt, en träningstävling. Det är bara rutin jag är ute efter så det ska nog gå bra :) Älsking ska med så han lär nog filma lite.

Men nu måste jag sova, sista nat. provet imorgon!

God natt :)

Jag och Lacci för ganska exakt 2 år sen
LC+5 åsbo pk
Älskade ponny <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback