Hakuna Matata ala Fuengirola

2014-01-09 @ 02:11:00
Dags att damma av bloggen lite igen! Natten till fredagen förra veckan landade planet i Malga där en taxi tog oss vidare till Fuengirola vilket är namnet på min nya bostadsort. 
Efter 2013's berg- och dalbana tackade jag ja till ett jobb här nere i början på december, bestämde mig snabbt och lätt för att åka till ett nytt land och köra en liten omstart i livet samt skapa nya minne, upplevlser och givetvis massor utav erfarenhet! 
 
Nu är jag som sagt här och hittills kan jag inget annat än säga att allt flyter på bra. En jäkla förkylning som spökar i min kropp bara och efter en liten krock mellan sveriges kyla och Costa Del Sol's värme samt några spårade utgångar tappade jag bort min röst. ÄNTLIGEN börjar jag hitta lite spår efter min icke hesa skånska och hoppas på att hitta min ord. röst inom snar framtid. 
 
Just nu är det lejonkungen marathon som gäller, jag som i princip aldrig kollade på film hemma i sverige (eller danmark, skåne är tydligen = med danmark här) har funnit ro i kroppen och kan kolla på filmer med gott samvete här nere. 
 
Denna lilla scenen ur lejonkungen beskriver mitt liv i nuläget ganska bra :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback