Tre tips på god och lätt mat!

2013-03-20 @ 12:29:48
Sitter och väntar på tåget och tänkte dela med mig av min nuvarande favorit frukost samt mellanmål. Tess som fått mig att testa det och jag får snällt ta tillbaka "jag hatar keso", så kan det gå när man inte testat det på 3 år.. Nu blir det keso till det mesta. 
 
Kolla även in Tess & Mahildas blogg http://inifranochut.se 
 
"Supergröt" ala Tess 
1/2 dl havregryn 
1/2 dl krossade linfrön
2 msk russin
1 msk gojibär
2 dl vatten 
Gojibär & russin till garnering (jag har lite hallon och blåbär på med)
 
 
 
Tips två
Keso, kanel och äpple! (smakar som en efterrätt)
 
 
Tips nr 3. 
Lax, fullkornspasta & avocado. 
 
In med laxen i ugnen med citronpeppar på och en liten klick smör, 20 min 200 grader. Koka pastan, servera med avocado och philadelphiaost. 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback