Fear not for the future, weep not for the past.

2013-03-25 @ 00:00:00
I fredags, 75 dagar innan studenten beslutade jag mig för att hoppa av skolan & påbörja ett nytt kapitel i mitt liv. 
 
Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta. Är otroligt lättad av att inte gå kvar där längre pga. ex antal händelser som tryckt ner mig ordentlig i botten. Vissa saker som inte får hända på en skola hände och jag kände helt enkelt inte att det fungerade längre, mest troligt hade det inte gått riktigt illa för mig om jag fortsatt.
Sömnlösa nätter, ångest och inte allt för trevliga tankar kantades min vardag av under tiden jag gick där. Kämpade för att ens en gång sätta mig på tåget och åka dit, klassikern var att jag kom till centralen i Helsingborg och mer eller mindre bröt ihop och åkte hem igen istället för att ta bussen till skolan. Det går inte att försöka prestera något på ett ställe man inte trivs på, defintivt inte om man blir nertryck i skiten där av personer som borde stötta en. 
 
Redan i mitten av ht-11 funderade jag på att hoppa av och börja på någon annan skola, då valde jag att ge det en chans till då jag visste att det var så mycket runt om mig  zom påverkade min skolgång negativt. Fortsatte kämpa på och det året blev till slut bra. När jag kom tillbaka i höstas efter lovet gick det inte många dagar innan jag ångrade att jag inte hoppat av för längesen. Saker och ting gick inte till på rätt sätt, jag tappade motivationen totalt & mådde riktigt dåligt men ville fortsätta i alla fall pga. att jag var så nära studenten. Tiden gick och inget blev bättre, tvärtom. Dvs. att detta beslutet är något jag funderat på väldigt länge men helt enkelt inte vågat, tillslut rann bägaren över för mig och det var inte längre frågan om utan när och framförallt hur. 
  
Jag är som sagt lättad och känner innerst inne att det jag gjort är rätt, jag kommer forsätta att plugga på annat håll så att jag får ett fullständigt betyg och allt vad det innebär. Givetvis är det tråkigt att missa studenten men livet går vidare   och jag är säker på att det kommer dyka upp andra trevliga saker i framtiden :)
Nya äventyr & utmaningar är på gång och ett nytt kapitel i mitt liv har påbörjas. Måste erkänna att jag är ganska nervös då skolan har varit en del av mitt liv i 12 år och det plötsligt är det dags att göra något annat men jag är säker på att jag hittar min väg genom livet på ett eller annat sätt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback