Tankar och funderingar.. FUCK CANCER

2013-01-29 @ 15:27:00
I skrivande stund har jag precis tagit en paus från mitt projektarbete, projektarbetet som river upp en hel del ärr inom mig och gör förbannat ont att skriva, blir både ledsen och arg samtidigt som jag vet hur viktigt det är att skriva om just den där saken som folk knappt vågar prata om, cancer
 
Ett ord som är så oerhört laddat med tusentals känslor, olika känslor från person till person. Många frågar mig varför jag valde att skriva om det när jag uppenbarligen tycker det är ett frukansvärt jobbigt ämne att skriva och prata om. Svaret är enkelt, jag har haft för många människor i min närhet som har kämpat och kämpar mot cancern, tyvärr har många förlorat kampen och lär göra det.
Det gör ont, sjukt jävla ont! Samtidigt blir jag upprörd över hur lite kunskap folk har om det, folk blundar för det och låtsas som att det inte finns och meningar som "det kommer aldrig drabba mig ändå" hörs allt för ofta. Det spelar ingen roll hur man lever, alla kan drabbas precis när som helst! Vi är inga superhjältar som kommer överleva livet, alla får game over förr eller senare och allt för många får sin game over-stämpel tackvare en vidig sjukdom. 
 
Jag är definitvit inte världens bästa person som inte röker eller dricker alkohol. Solar allt för mycket periodvis med. Idiotiskt, svar ja!
På gott och ont har jag en inställning som säger "du lever bara en gång, du kan gå över vägen och bli påkörd." av den enkla anledningen att jag har sett folk som levt ett kanon liv, hälsosamt och bra och ändå blivit drabbade, tyvärr!
Dubbelmoral, jag vet det mycket väl men jag har sett för mycket och mina tankar är väl mer eller mindre "man kan bli drabbad oavsett hur man lever" då jag som sagt sett för många med hälsosamma bra liv som blivit drabbade. Dock uppmuntrar jag ingen att ta risker som ökar chansen att bli sjuk! 
 
Det jag vill ha ut av mitt arbete är att folk ska öppna upp ögonen och öronen och våga prata om det som faktiskt sker, det är naturligt och vågar man inte prata öppet om det kommer det aldrig någonsin bli bättre.
Ber om ursäkt över en lite rörig text med ganska grovt språk men det kommer rakt från hjärtat. 
Ta hand om er, livet kan förändras på en sekund <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback