Att vilja är att kunna!

2013-02-14 @ 00:16:24

I’ve had the highest mountains
I’ve had the deepest rivers
You can have it all but life keeps moving

Att springa runt fylld av energi och känna att saker börjar gå på rätt håll är en otroligt härlig känsla. Den senaste tiden har jag fått ett nytt perspektiv på vad som händer, gett mig fan på att ta mig genom ett och annat och valt att kämpa allt jag kan. Det finns så många olika anledningar till varför jag hamna i den situationen i livet jag hamna i. Den största anledningen är att jag för ett tag slutade tro på mig själv och gav upp hoppet om det mesta, vilket är sjukt då jag alltid valt den tuffa vägen och kämpat. 

Saker och ting tog för mycket negativ energi från mig, jag hade inget direkt mål och inget att sträva efter. Det har jag nu vilket gör allt så mycket lättare. En annan sak som fått mig att fortsätta kämpa är att jag börjat träna igen, jag trodde aldrig att jag skulle få tillbaka en del av mig genom att börja gymma. Varför? Mest troligt för att jag trodde att jag hade fick den glädjen enbart genom att rida och vara i stallet. Nu vet jag att det handlar om att göra något man tycker är kul och samtidigt mår bra av! (Sen att jag aldrig någonsin trodde jag skulle tycka det var kul att "lyfta skrot" på ett gym är en annan femma.) Att dessutom börja se resultat och lära sig nya saker samtidigt får mig att att må bra. Man kan inte gå runt och säga "det löser sig" hela tiden, ingenting löser sig av sig själv. Kämpa och tänka positivt är ett måste om man ska komma någonstans i livet, det är inte alltid lätt men det lönar sig. 

Summa kardemumma, sluta aldrig tro på er själv! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback