Strong is the new skinny!

2013-05-09 @ 13:21:00
Höftben, revben, nyckelben och glapp mellan låren. 
Att leva med ett spöke i huvudet som ständigt skriker att man är tjock är så sinnesjuk tufft. Att hata sig själv varje gång man går förbi en spegel eller något som reflekterar ens kropp. 
Svälta sig själv och misshandla sig från inifrån och ut, det var en del av min vardag under många år. 
 
Jag ska inte säga att jag är fri från dom tankarna ännu, långt ifrån. Skillnaden är att jag kämpar emot och har valt att sätta hälsan i fokus. Ställde mig på en våg förra veckan, vilken jävla käftsmäll det var när jag såg vad vågen visa. +14 kg på ett år. 
Ville bara skrika, gråta och slå handen i väggen tills jag stannade upp ett tag och tänkte efter.
"Muskler väger mer än fett och den förbannade vågen kan fara åt helvete!" var det jag kom fram till.
Så sant som sagt! 
 
Strong is the new skinny.
"Fitness, fitness, gym gym"  Idag ser du saker om träning ÖVERALLT. Det har blivit en trend, bra på ett sätt! Som jag skrivit tusen gånger förr har jag alltid tränat på ett eller annat sätt men det där med styrketräning är fortfarande nytt för mig och kan inte säga något annat än att jag fullkomligt älskar det. 
Aldrig i hela mitt liv trodde jag att jag skulle tycka det var kul att "lyfta skrot" fel hade jag! Dessutom var jag livrädd för att se stor ut och har därför aldrig vågat mig på det. 
 
Att gå till gymmet var jävligt tufft i början, nu är det en del av mitt liv, mer eller mindre beroende av det. Och tolka det inte fel, jag mår bra av att gå dit och går inte längre dit för att jag är beroende av att bränna massvis med kalorier och ta död på mig själv sakta men säkert. Det är kul att gå dit, ett ställe där jag kan fokusera på mig själv och se till att jag håller mig pigg, frisk och glad samtidigt som man jobbar på att få den där snygga kroppen man drömmer om! Kämpa, kämpa. 
(Måste dock erkänna att jag gått ner 2kg sen jag ställde mig på vågen, de tre dagarna innan jag insåg "muskler väger mer än fett" tog hårt på mig)
 
Det jag vill ha sagt med detta inlägget är att ALDRIG, ALDRIG sluta kämpa och kom ihåg en sak: 
 
 
Då & Nu
Juni 2012 - 44kg 
 
Juli/Aug 2012 - 47 kg
 
Oktober 2012 - 52kg
(Detta är fortfarande den bilden jag kollar tillbaka på utan att skämmas & kan helt ärligt säga att jag önskar att jag hade den magen nu)
 
feb 2013 - 53 kg
 
 
2 April 2013 - 58,3kg
 
Igår 56kg - Love it! 
 
 
 
 
 
Det finns ett exempel på när jag väger 38 kg med, valt att inte lägga ut den där kroppen syns. Såhär slutade det.
 
 
 
Tack till Linn getfit.spotlife.se som fick mig att våga ta steget till gymmet. Inte nog med att hon är fantastiskt snygg, hon är grymt motiverande och trevlig med. Checka in hennes blogg! 
Skrivet 11 april - 13

Kommentarer
Postat av: Samantha

Keep up the good work gumman, du har alltid varit stark! Och som jag ser det - du har en kropp nu som folk skulle kunna mörda för! SNYGGT!

2013-04-11 @ 11:09:55
URL: http://flixxii.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kroppen du har just nu är grymt jäääävla snygg!!!!

2013-04-11 @ 12:40:25
Postat av: Tonny

Bra jobbat :-)

2013-04-21 @ 18:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback