Trust

2010-10-27 @ 22:58:34
Hur ska jag överhuvudtaget kunna ha något förtroende för folk?
Förr var jag alltid den som var alldeles för blåögd och trodde och litade på mer eller mindre alla. Nu är det precis tvärtom. Jag litar inte på någon och de få gångerna jag lyckas bygga upp ett litet förtroende för någon så blir jag sviken på tok för fort. Efter allt jag har gått igenom den senaste tiden, eller snarare mer eller mindre hela livet, känner jag att det inte är lönt att jag försöker lita på någon eftersom att jag ändå blir sårad på vägen. Är det meningen att det ska vara så ? Först och främst kanske man ska börja lita på sig själv innan man kan lita på någon annan ?

Trots att jag nyss skrev att jag inte är så blåögd längre så är jag det på ett sätt. Jag försöker lita på vad folk säger och lovar osv och trots att löften bryts en eller två gånger hoppas jag fortfarande på att det "bara" var en tillfällighet att det blev just så dom gångerna och ger det en eller flera chanser till och oftast slutar det tyvärr med att jag ännu en gång inser att jag inte kan tro på någon. Tyvärr. Jag saknar att ha just den med det stora D:et vid min sida som man kan göra allt från att sitta och lipa som en idiot med till att gå ut och sätta klackarna i taket med . Det är så fruktansvärt skönt att veta att man kan ringa/smsa den när som helst på dygnet och berätta allt från världens löjligaste sak som man bara måste berätta om och ligga och skratta i sönder sig eller att berätta om den där tråkiga saken som man bara måste få ur sig. Var finns den personen ?

Man brukar säga att hoppet är det sista som lämnar en och det kan jag hålla med om till 110%. Visst är det jobbigt i livet ibland men trots det finns det alltid någon liten positiv sak. Tur är väl det ? :) Som t.ex idag trodde jag verkligen att jag skulle få panik på bussen till skolan men trots det fanns tanken att "klarar jag av denna dagen så är det bara två dagar sen är det lov". Det ändrade min inställning och dagen flöt på i ett och allt kändes plötsligt mycket lättare! Och på tal om dagen så har det bara varit en helt vanlig dag förutom att jag bara latade mig nu ikväll. Ingen promenad eller något. Har bara kollat på SATC och ätit lite godis och bara varit. Det var skönt :) Nu är det dax att sova så att jag är pigg imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback